ارزیابی و شناسایی چالش های تجاری سازی محصولات دارای تکنولوژی بالا (مطالعه موردی: صنعت نانومواد)

امروزه، یکی از محرک های اصلی رشد اقتصادی، دانش است و این موضوع شامل سرمایه گذاری های زیاد در بخش آموزش، تحقیق و توسعه (R&D) و رابطه بین دولت، دانشگاه و صنعت می باشد. به منظور تحقق بخشیدن به مزایای دانش و دریافت بازده از این سرمایه گذاری ها، نوآوری ها و اختراعات باید تجاری سازی شده و به فروش برسند. در واقع، تجاری سازی، نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی داشته و فناوری را در دسترس کاربران نهایی قرار می دهد. در واقع تجاری سازی فرآیند مبادله دانش و پول می باشد، با این حال آن را می توان به روش های مختلفی درک کرد، از جمله:

یک سری فعالیت ها برای تبدیل یک اختراع به یک سرویس یا کالای تجاری
فرآیند اتخاذ R&D یک سازمان توسط یک صنعت
شناسایی یک فرصت تجاری برای یک اختراع خاص مهندسی یا علمی و مراحل بعدی برای طراحی، توسعه، و ساخت آن اختراع برای استفاده عموم
پذیرش یک تکنولوژی یا سرویس جدید توسط مشتریان
هرگونه طرح یا برنامه ای که اعضای یک تیم نوآوری تکنولوژیکی را قادر سازد تا مزایای اقتصادی تلاش های خود را دریافت کنند، از جمله صدور مجوز برای اختراع، کمک های تحقیقاتی و سرمایه گذاری های تحقیق و توسعه

از این رو، ما در این پژوهش روی شناسایی فرآیندهای تجاری سازی محصولات تکنولوژی بالا تمرکز کرده ایم. تجاری سازی، فرآیند ساده ای نیست و چالش های زیادی پیش روی آن قرار دارد که باید حل شوند.

این پروپوزال نیز به بررسی این چالش ها پرداخته و با رعایت کلیه چارچوب های استاندارد پروپوزال نویسی، برای پایان نامه ای تحت همین عنوان در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت آماده شده است. مطالعه این پروپوزال می تواند راهگشای ایده های مطالعاتی جدیدی برای محققین و دانشجویان علاقه مند به این حوزه تحقیقاتی باشد. همچنین شما دانشجوی گرامی با مطالعه این محصول می توانید آشنایی بیشتری با ساختارهای یک پروپوزال پیدا کرده و در پروپوزال دانشگاهی خود مورد استفاده قرار دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]