بررسی نقش مشخصه های حاکمیت شرکتی روی حق الزحمه حسابرسان در شرکت های بورس تهران

به عقیده محققین، حاکمیت شرکتی یک مجموعه از مکانیزم های کنترلی است که یک سازمان برای منصرف کردن مدیریت از فعالیت های مضر برای سلامت شرکت، بکار می گیرد. این مکانیزم های کنترلی به مرکز توجه تبدیل شدند هنگامی که کسب و کارهای مشهور جهان، یعنی آدلفیا، وردلکام، انرون و پارمالات، اعتماد ذینفعان را از دست دادند. کشورهای سراسر جهان اکنون بسیار مشتاق هستند تا شیوه های حاکمیت شرکتی خوب را برای تضمین منصفانه بودن، شفافیت و پاسخگویی در بخش شرکتی و حمایت از منافع همه ذینفعان، ترغیب کنند. علاوه بر آن، برای تضمین صحت اطلاعات مالی مهیا برای عموم و برای خدمت رسانی به هدف پاسخگویی برای همه فعالیت های شرکت، کمیته های حسابرسی و نظارتی به یک مکانیزم معمول حاکمیت شرکتی تبدیل شده اند. قانون ساربانز اکسلی ۲۰۰۲ در ایالات متحده، خزانه داری استرالیا (۲۰۰۲) و هیگز (۲۰۰۳)، در انگلستان، مثالهایی از کمیته های نظارتی می باشند.

هدف این کمیته های نظارتی و شرکت های حسابرسی، تضمین سلامت ذینفعان سازمان از طریق تضمین صحت اطلاعات مالی مهیا شده برای عموم می باشد. از آنجایی که حسابرسی هدف پاسخگویی را برآورده می کند، بنابراین، اهمیتش در مدیریت شرکتی را نمی توان انکار کرد.

این پروپوزال نیز به بررسی تاثیر شاخص های حاکمیت شرکتی رو دستمزدهای حسابرسی پرداخته و با رعایت کلیه استانداردهای پروپوزال نویسی که مورد تایید دانشگاه ها هستند، برای مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری آماده شده است. حاکمیت شرکتی و حسابرسی، از موضوعاتی هستند که در بسیاری از پژوهش ها و مطالعات دانشگاهی به آنها پرداخته شده است. مطالعه این پروپوزال می تواند ایده های جدیدی را در ذهن مخاطب تداعی کند و شما دانشجوی گرامی نیز با مطالعه آن و کسب ایده های جدید و نیز آشنایی بیشتر با ساختارهای پروپوزال نویسی می توانید موضوع مشابهی را برای اهداف دانشگاهی خود انتخاب کرده و پروپوزال مناسبی را آماده نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]