دانلود نمونه فرم پروپوزال پر شده کارشناسی ارشد و تکمیل شده آماده غیر رایگان کودکان استثنایی: بررسی میزان شیوع ناخن جویدن درکودکان ابتدایی بیرجند

دانلود نمونه فرم پروپوزال پر شده کارشناسی ارشد و تکمیل شده آماده غیر رایگان کودکان استثنایی: بررسی میزان شیوع ناخن جویدن درکودکان ابتدایی بیرجند

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

دوران كودكي از مهمترين مراحل زندگي است كه در آن شخصيت فرد پايه ريزي مي شود و شكل مي گيرد. اغلب

اختلالات و ناسازگاريهاي رفتاري پس از دوران كودكي، ناشي از كمبود توجه به دوران حساس كودكي و عدم هدايت صحيح در روند رشد و تكامل است. اين بي توجهي منجر به عدم سازش و انطباق با محيط و بروز انحرافات گوناگون در ابعاد مختلف براي كودك مي شود (خزاعی و همکاران، ۱۳۸۴).

بسیاری از والدین زمانی که می بینند فرزندشان در حال جویدن ناخن هایش است ناراحت ، آزرده و خشمگین می شوند و مدام به او تذکر می دهند. بیشتر آنان بر این باورندکه کودکانی که ناخن می جوند، دچار فشار عصبی و اضطراب شده اند و سعی دارند با این عمل خود تشویش و دلهره خود را کاهش دهند (پاکان و همکاران[۱]، ۲۰۰۹).

…………………………….

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

فرامرزی و همکاران (۱۳۹۰) شیوع اختلال رفتاری در دبیرستانی ها را انجام دادند. روش پژوهش از نوع توصيفی – مقطعی بوده است که بدين منظور با استفاده از روش نمونه گيری طبقه‌ای نسبتی (سهمی) تعداد ۳۸۴ نفر از دانش آموزان در پژوهش شرکت داده شدند. داده‌ها با استفاده از مقياس مشکلات رفتاری آشنباخ که از روايی و اعتبار خوبی برخوردار است، جمع آوری و با استفاده از روش‌های آمار توصيفی و استنباطی (آزمون t) تجزيه و تحليل گرديدند. يافته‌های پژوهش نشان داد که در بين کليه دانش آموزان مقطع متوسطه بستان آباد، اختلالات رفتار پرخاشگرانه با ميانگين ۵۴/۲۴ و انحراف معيار ۱۹/۵ از بيشترين ميزان شيوع و اختلال شکايات جسمانی با ميانگين ۲۲/۹ و انحراف معيار ۲۴/۲ از کم‌ترين ميزان شيوع برخوردار می‌باشد. همچنين ميزان شيوع اختلال گوشه گيری / افسردگی و ساير مشکلات (شامل ؛ ترس از مدرسه، ناخن جويدن، کابوس و…) به طور معنی‌داری در دختران بيشتر از پسران بوده، و رفتار قانون شکنی به طور معنی‌داری در پسران بيشتر از دختران بوده است. ضمن اينکه ميزان شيوع اختلال رفتاری گوشه گيری / افسردگی و رفتار پرخاشگرانه در دانش آموزان شهری به طور معنی‌داری بيشتر از دانش آموزان روستايی بوده است. بين دانش آموزان رشته‌های تحصيلی (نظری و مهارتی) هيچ‌گونه تفاوت معنی‌داری مشاهده نشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]