دانلود پروپوزال ارزیابی ارتباط میان هزینه های تحقیق و توسعه و بازده سهام سازمان ها

در این محصول، یک پروپوزال آماده در زمینه اقدامات تحقیق و توسعه و ارتباط آن با بازده سهام شرکت گنجانده شده که برای پایان نامه ای تحت همین عنوان نگاشته شده است. در این پروپوزال، از منابع مرتبط و جدید فارسی و انگلیسی و نیز منابع اینترنتی استفاده شده که در آخر فایل ورد به ترتیب آورده شده اند و دانشجو با استفاده از این فایل می تواند پروپوزالی مشابه در همین زمینه را برای اهداف پژوهشی انجام دهد. موضوع مورد بحث در این پروپوزال مربوط به فرآیندهای تحقیق و توسعه می باشد که در ادامه به شرحی مختصر در این زمینه می پردازیم:

فرآیندهای تحقیق و توسعه یا به اختصار R&D که در اروپا با عنوان توسعه فنی و پژوهشی (RTD) نیز شناخته شده اند، اشاره به کلیه فعالیت ها و اقدامات نوآورانه ای دارند که توسط شرکت ها و دولت ها در راستای توسعه سرویس ها و محصولات جدید یا بهبود سرویس ها و محصولات فعلی مورد استفاده قرار می گیرند. تحقیق و توسعه، اولین مرحله در توسعه یک سرویس بالقوه جدید یا تولید فرآیند می باشد. فعالیت های R&D از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت می باشد. در شرکت ها عموما دو بخش R&D فعالیت دارد، اولی مربوط به مهندسینی است که مستقیما با تولید محصولات جدید سر و کار دارند و بخش دوم مربوط به محققین صنعتی است که از تحقیقات کاربردی در زمینه فنی استفاده می کنند تا توسعه محصولات آینده را تسهیل و شتاب بخشند. این دسته از فعالیت ها معمولا با فعالیت های دیگر سازمان، تفاوت های چشم گیری دارد چرا که به دنبال کسب سود زودبازده و فوری نیست و عموما در این گونه فعالیت ها، ریسک پذیری های بالایی وجود دارد و احتمال شکست در بازگشت سرمایه گذاری ها هم وجود دارد. با همه این اوصاف، فعالیت های R&D برای دستیابی به بخش های بزرگ بازار بسیار حیاتی و مهم می باشد. طراحی و توسعه محصولات جدید غالبا فاکتوری حیاتی برای بقای شرکت ها و سازمان ها محسوب می گردد. در یک چشم انداز جهان صنعتی که به سرعت در حال تغییر می باشد، شرکت ها باید مستمرا طرح ها و محصولات خود را بازبینی کرده و تغییر دهند. این موضوع به دلیل رقابت شدید و ترجیحات در حال افزایش مصرف کنندگان، امری بسیار ضروری می باشد. در یک برنامه R&D، شرکت باید به اتحادها و شبکه های استراتژیک متکی باشد تا بتواند به نوآوری های دیگر مورد نیاز دست یابد. یک سیستم مبتنی بر بازاریابی در گام اول، نیازهای مشتریان را مدنظر قرار می دهد و کالاهای شناخته شده را به فروش می رساند. در همین راستا، شرکت ها، یک سری تحقیقات در زمینه بازارها انجام می دهند تا با نیازهای مشتریان و نیز بازارهای بالقوه برای ارائه محصولات جدید، آشنا گردند. اگر این توسعه بر مبنای تکنولوژی باشد، R&D مستقیما به سمت توسعه محصولات برای ارضای نیازها سوق پیدا می کند. به طور کلی، فعالیت های تحقیق و توسعه، توسط واحدهای تخصصی یا مراکز دیگر وابسته به شرکت انجام می گیرد و یا به سازمان های دیگر و دانشگاه های فعال در این زمینه سپرده می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]