دانلود پروپوزال ارزیابی نقش تجارت الکترونیک در زمینه صنعت بیمه

همپای ورود دیگر صنایع فعال در بخش مالی به اینترنت، صنعت بیمه نیز برای کسب مزایای رقابتی بیشتر در حال ورود به اینترنت و استفاده از پتانسیل های آن از جمله بازاریابی و تجارت الکترونیکی (e-commerce) می باشد. مطمئنا یک سری موانع و نیز عوامل موفقیت در این حوزه نیز وجود دارند که یکی از اهداف این پژوهش بوده است.

در طول دهه های گذشته، جهان شاهد افزایش ناگهانی نفوذ تجارت الکترونیک بوده است. تجارت الکترونیک را می توان در قالب اشتراک گذاری اطلاعات تجاری، حفظ روابط تجاری و انجام معاملات با استفاده از شبکه های ارتباطی مانند اینترنت، تعریف کرد. امروزه سهم خرید و فروش ها در محیط اینترنت روز به روز در حال افزایش می باشد که همه این موارد در بستر مفهوم تجارت الکترونیکی انجام می گیرد. تحقیقات انجام گرفته در این زمینه نیز پیش بینی کرده اند که سهم این بازار روز به روز در حال افزایش می باشد. بخش های مالی مانند بانکداری و بخش سرمایه گذاری و بورس، ورود موفقی به این عرصه داشته اند و به خوبی با آن سازگاری یافته اند. با این حال صنعت بیمه کمی از صنایع مالی دیگر در زمینه پذیرش این تکنولوژی عقب تر می باشد. با این که صنعت بیمه الکترونیک می تواند به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل گردد، با این حال یک سری موانع پیش روی این بخش قرار دارد. این پژوهش نیز به بررسی عوامل موثر بر پیاده سازی موفق تجارت الکترونیک در صنعت بیمه پرداخته و نیز یک سری گرایشات آتی که می توانند موجب تسریع آن گردند را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

این پروپوزال برای پایان نامه ای تحت همین عنوان در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت آماده شده و ساختارهای کلی پروپوزال نویسی نیز در آن رعایت شده اند. مفاهیم ارائه شده در این پروپوزال، از جمله مفاهیم جدید و مورد توجه محققین فعال در این زمینه بوده و در نتیجه، دانشجو می تواند با مطالعه آن، ایده های جدیدتری را در این زمینه کسب کرده و در ذهن خود بپروراند و نهایتا برای اهداف دانشگاهی خود مورد استفاده قرار دهد. همچنین این پروپوزال می تواند ابزار مناسبی برای آشنایی با ساختارهای استاندارد یک پروپوزال برای دانشجویان باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]