دانلود پروپوزال مطالعه ای بر ارتباط شاخص های یادگیری سازمانی و کارآفرینی در شرکت ها

شرکت ها باید استراتژی های سازمانی خود را به طور مستمر برای ترویج و ارتقای رشد و پایداری سازمانی و نیز توسعه مزایای رقابتی، به کار گیرند. بنابراین، کارآفرینی به عنوان گزینه مناسبی برای شرکت ها در راستای نیل به نتایج هدف قرار داده شده به عنوان یک منبع مزیت رقابتی، شناخته شده است. تحقیقات کارآفرینی به درک مشخصه های کارآفرین و محیط اجتماعی و اقتصادی که منجر به ظهور آن می گردد، کمک می کند. از سال های دهه ۱۹۸۰، تحقیقات کارآفرینی، تمرکز خود را فرآیندها و رویه ها و سپس به گرایشات و جهت گیری های کارآفرینی تغییر دادند. بر اساس مطالعات انجام گرفته، جهت گیری کارآفرینی (EO) یک سری فرآیندها و شیوه های تصمیم گیری را نمایان می کنند که در عمل مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در تحقیقات مشخص شده که این جهت گیری ها از سطح فردی به سطح سازمانی گرایش یافته اند. با این اوصاف ادعا شده که پنج بعد (نوآوری، اقدام پذیری، ریسک پذیری، استقلال و رقابت پذیری) منعکس کننده EO در سازمان ها هستند. این پنج بعد می توانند در زمان های متفاوت و بسته به تغییرات احتمالی محیطی اتفاق بیافتند. با این حال در مواجهه با فرصت ها و چالش های مختلف، ممکن است برخی از این ابعاد ظاهر نگردند. برای اینکه یک سازمان را با عنوان کارآفرین مدنظر قرار دهیم، ضرورتا لازم نیست که هر پنج بعد در آن وجود داشته باشند. در مطالعات انجام گرفته در زمینه کارآفرینی سازمانی، متغیرهای دیگری چون عملکرد و یادگیری سازمانی، گرایشات بازاری، نوآوری و متغیرهای تشکیل دهنده آنها، مدنظر قرار گرفته اند.

این پروپوزال نیز با تمرکز بر این موضوع به بررسی این متغیرها در قالب یک مدل مفهومی جامع پرداخته و از یک سری ابزارهای پژوهشی نیز برای جمع آوری و تحلیل داده ها استفاده کرده است. مطالعه این پروپوزال می تواند زمینه ساز ایده های پژوهشی جدید برای پژوهشگران فعال در زمینه مدیریت رفتار سازمانی باشد. همچنین دانشجویان نیز می توانند با مطالعه آن، آشنایی بیشتری با ساختارهای استاندارد یک پروپوزال یافته، و پروپوزال مناسبی را برای اهداف دانشگاهی خود آماده نمایند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]