دانلود پروپوزال مطالعه ای بر ارتباط مدل های تجاری با بهبود عملکرد شرکت

اخیرا اهمیت مدل های تجاری، موضوع جذابی برای پژوهش های آکادمیک شده است و مفهوم آن از زمانی که انسان ها در راستای امور تجاری با یکدیگر تعامل برقرار می کرده اند، شکل گرفته است. استفاده از اصلاح مدل کسب و کار یا مدل تجاری در طول بیست سال گذشته در مقالات مدیریت مدرن افزایش یافته است. هسته و مفهوم اصلی یک مدل تجاری این است که به عنوان مکانیزمی عمل می کند که طبق آن، یک طرف، شکلی از ارزش را برای طرف دیگر ایجاد کرده و ارزش دیگری را از این معامله برای خود اتخاذ می کند. این مولفه از خلق ارزش در مدل های تجاری، در بسیاری از مقالات در حوزه کسب و کار منعکس شده اند. اگرچه این مفهوم بسیار ساده و شهودی به نظر می رسد، ولی در طول زمان به دلیل افزایش پیچیدگی محیط هایی که شرکت ها در آن مشارکت و رقابت دارند، رشد کرده است. این مدل ها به دلیل ظهور پدیده های جدیدی چون اینترنت و به وجود آمدن مفهوم مدل های تجارت الکترونیک، اهمیت بیشتری یافته اند. مطمئنا به کارگیری مدل های کسب و کار موجب بهبود بهره وری، بازدهی و عملکرد یک شرکت خواهد شد که این پروپوزال نیز به بررسی عوامل موثر بر آنها و نیز نحوه به کارگیری این مدل ها پرداخته و در این راستا یک مطالعه موردی نیز در شرکت های فعال در شهرک های صنعتی انجام گرفته است.

ساختارهای کلی یک پروپوزال از جمله مدل مفهومی، جامعه آماری و ابزارهای پژوهشی در این محصول رعایت شده اند. همچنین ضرورت انجام این تحقیق و جنبه تازه بودن و نوآورانه بودن آن ارائه شده است. این اثر برای پایان نامه ای تحت همین عنوان در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت آماده شده است. دانشجویان گرایش کسب و کار و مدیریت بازرگانی با مطالعه این محصول می توانند آشنایی بیشتری با مفاهیم آن یافته و نیز با چارچوب های استاندارد پروپوزال نویسی نیز آشنا گردند. همچنین مطالعه این محصول می تواند زمینه ساز ایده ها و موضوعات مطالعاتی جدیدی برای پژوهشگران علاقه مند به این حوزه کسب و کار باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]