دانلود پروپوزال مطالعه ای بر ارتباط میان شاخص های رهبری تحول گرا و چارچوب های مدیریت دانش

در این پروپوزال به بررسی مشخصه های رهبری تحول گرا و ارتباط آن با مدیریت دانش پرداخته شده است. این پژوهش برای پایان نامه ای تحت همین عنوان انجام شده و شامل شرح کاملی از اهداف و متغیرهای مورد بررسی در قالب مدلی مفهومی می باشد. همچنین روش جمع آوری داده و نوع جامعه آماری نیز مشخص شده است. از منابع متعدد داخلی و خارجی در این پروپوزال استفاده شده و در نتیجه محققین می توانند از آن برای آماده کردن پروپوزال آماده مشابهی برای اهداف دانشگاهی خود استفاده نمایند. رهبری تحول گرا و مدیریت دانش جزو موضوعات کلیدی مورد بحث در این پژوهش می باشند که در ادامه به شرح مختصری از رهبری تحول گرا می پردازیم:

رهبری تحول گرا، یکی از نظریه های رهبری است که در آن رهبر با همکاری تیم خود سعی دارد تا تغییرات مورد نیاز را شناسایی کرده، چشم اندازی را برای هدایت تغییرات از طریق الهام بخشی خلق نماید، و تغییراتی را در میان اعضای متعهد گروه ایجاد کند. این همان بخش جدایی ناپذیر مدل رهبری کامل می باشد. رهبری تحول گرا تلاش می کند تا انگیزه، روحیه، و عملکرد شغلی کارکنان را از طریق طیف وسیعی از مکانیزم ها و ساز و کارها بهبود بخشد. این موضوع شامل ایجاد ارتباط بین حس هویتی کارکنان و خود در یک پروژه سازمانی و نهایت پیوند آن با هویت سازمانی می باشد. از جمله اهداف دیگر آن عبارتند از، ایجاد مدلی شاخص برای کارکنان در راستای الهام بخشی به آنها برای بالا بردن علاقه شغلی، و درک نقاط قوت و ضعف کارکنان که به رهبر اجازه می دهد تا با مدیریت آنها، عملکرد و بهره وری شغلی کارکنان را بهبود بخشد و به واسطه تحلیل این نقاط قوت و ضعف، بهترین افراد را در پست های سازمانی قرار دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]