دانلود پروپوزال مطالعه ای بر تاثیر شاخص های مدیریت دانش روی نوآوری محصولات

رقابت در بازار، اجتناب ناپذیر است، بخصوص در برآورده کردن تقاضاها با هزینه کمتر و کیفیت بهتر. در عرصه رقابت پذیری هایپر، شرکت ها این انگیزه را دارند که همیشه منحصربفردی محصولات را با ایجاد تعدادی نوآوری بوجود بیاورند. نوآوری همچنین افراد و مردم را به خلق روش های کارآمدتر و موثرتر برای کاهش هزینه ها جذب می کند. نوآوری، یک منبع مزیت رقابتی برای شرکت است. پژوهش ها سریعاً در نشان دادن مزیت های وابستگی داخلی بین مدیریت دانش، نوآوری و عملکرد شرکتی، رو به رشد هستند. گفته می شود که توانایی استفاده از دارایی های دانش به نحوه موثر یکی از ضمانت های کلیدی موفقیت شرکتی می باشد. عملکرد شرکت به استفاده از دارایی های مبتنی بر دانش، مدیریت نوآوری و اقدامات و شیوه های تجمیع بستگی خواهد داشت. این پروپوزال، رابطه بین قابلیت مدیریت دانش پوشش دهنده دانش در مورد قابلیت زیرساختار و قابلیت فرآیند دانش برای نوآوری محصول و تاثیرش بر عملکرد بازاریابی را مورد بررسی قرار می دهد.

مطالعات نشان می دهند که همبستگی بالایی بین نوآوری محصول و نتایج تجاری، هم از نظر اصلاح در محصول یا محصول جدید با هدف استراتژیک جذب بازارهای جدید یا حفظ سهم بازار فعلی، وجود دارد. محققین بیان می کند که ویژگی اصلی نوآوری، توانایی کار با مشتریان از نظر پژوهش و توسعه شرکت برای دستیابی به نوآوری محصول است که از رقابت پذیری پشتیبانی می کند و باعث رشد بازار پایدار می شود. مرتبط با عملکرد بازاریابی، تعدادی از پژوهشگران نیز اشاره کرده اند که برای دستیابی به رقابت پذیری در بازار و همچنین حفظ رضایت بازار، یک شرکت باید قادر به افزایش نوآوری باشد. نوآوری از نظر توسعه محصول می تواند منحصربفرد بودن را ایجاد کند که این امر باعث متمایز شدن شرکت نسبت به رقیبانش می شود. هدف نوآوری محصول، توسعه از طریق فعالیت های پژوهش و توسعه و استفاده از فنآوری برای بهبود و خلق محصولات جدیدی است که محصولات را سریعتر و فراوانتر از رقیبان برای عملکرد بازاریابی عالی، به بازار می آورد.

این پروپوزال نیز به بررسی تاثیر شتخص های مدیریت دانش روی نوآوری محصولات پرداخته و برای پایان نامه ای تحت همین عنوان در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت آماده شده است. مدیریت دانش و تاثیر آن در حوزه های مختلف، یکی از موضوعات تحقیقاتی مورد توجه محققین بوده و مقالات زیادی در این زمینه به چاپ رسیده اند که در نگارش این پروپوزال نیز به تعدادی از آنها اشاره شده است. ساختارهای کلی پروپوزال نویسی در این محصول رعایت شده و دانشجو می تواند با مطالعه آن، آشنایی بیشتری با این ساختارها یافته و پروپوزال مناسبی را برای اهداف دانشگاهی خود آماده نماید. همچنین مطالعه این پروپوزال می تواند الهام بخش ایده های جدیدی برای پژوهشگران باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]