دانلود پروپوزال مطالعه ای بر تاثیر چارچوب های تولید ناب روی بهبود عملکرد تجاری

تولید ناب (Lean Manufacturing) یکی از ابزارهای بهبود است که می توان برای دستیابی به برتری تجاری از آن استفاده کرد. مفهوم “ناب” در سال های دهه ۱۹۸۰، توسط یک گروه تحقیقاتی در ژاپن معرفی شد. ناب به عنوان فلسفه تولیدی تشریح شده که مجموعه ای از اصول، ابزارها و تکنیک ها را با فرآیندهای تجاری ادغام می کند تا زمان، منابع انسانی، دارایی ها و بهره وری را بهینه سازی کرده و در عین حال، سطح کیفی محصولات و خدمات برای مشتریان را بهبود بخشد. به منظور ایجاد پایه های تولید ناب، تغییرات سازمانی چشم گیری باید درون یک سازمان اتفاق بیافتد. در دنیای شدیدا رقابتی امروزه، بسیاری از شرکت ها در تلاش هستند تا عملکرد تجاری خود را مخصوصا در زمینه حفظ رضایت مشتریان، بهبود بخشند. آنها روش های مختلفی را برای نیل به عملکردی بهینه، به کار می گیرند. در راستای بهبود کارایی و اثربخشی، بسیاری از شرکت ها روی بهبود مدیریت عملکرد تمرکز کرده اند، و در این راستا، مدیران و رهبران در تلاشند تا راه های بهتری را برای به حداقل رسانی هزینه ها پیدا کنند. یک راه برای این کار، به حداقل رسانی ضایعات در فرآیندهای تولیدی و تمرکز بر فرآیندهایی است که ارزش افزوده ای را برای مشتریان به ارمغان می آورند. چنین استراتژی هایی برای داشتن فرآیندهای تولید کارآمدتر، غالبا تولید ناب نامیده می شود. هدف تولید ناب، حذف ضایعات و ایجاد فرآیندهای تولید کارآمدتر و پربازده تر می باشد.

این پروپوزال نیز با تاکید بر این مفاهیم، برای پایان نامه ای تحت همین عنوان در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت آماده شده است. بهبود فرآیندهای تولید جزو مباحثی بوده که در چند سال اخیر، توجهات زیادی را از جانب محققین به خود جلب کرده است و در نتیجه مقالات زیادی در این زمینه به چاپ رسیده اند که در نگارش این پروپوزال نیز به معتبرترین آنها اشاره شده است. دانشجویان رشته های مدیریت بازرگانی و مدیریت کسب و کار می توانند با مطالعه این محصول، علاوه بر آشنایی با ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی، ایده های جدیدی را نیز از آن برای پروپوزال دانشگاهی خود استخراج نمایند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]