دانلود پروپوزال مطالعه ای بر فاکتورهای تعیین کننده فرهنگ کارآفرینی سازمانی

کارآفرینی در مورد کسانی است که فرصت های جدید را کشف کرده و ارزیابی می کنند. کارآفرینی به این افراد اجازه می دهد تا از خودکارفرمایی، رشد اقتصادی و اجتماعی، انگیزش و ایجاد شغل بهره مند گردند. کارآفرینان افرادی هستند که دارای ویژگی های شخصیتی خاصی بوده و تمایل دارند تا کسب و کار جدیدی را با استفاده از نوآوری به عنوان ابزاری برای توسعه کسب و کار خود، راه اندازی کنند. کارآفرینی، فرآیندی پویا برای توسعه کشورها و ملیت ها می باشد و امروزه نیز به تمرکز اصلی دولت ها برای رشد و پیشرفت اقتصادی تبدیل شده است. می توان گفت که آن می تواند ایده های جدیدی را به ارمغان آورده و سود سازمان ها را به موازات رشد اقتصادی، افزایش دهد. رفتار کارآفرینانه نیز در چند دهه گذشته به دلیل اهمیت آن برای کشورهایی که به دنبال توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده اند، به طور چشم گیری افزایش یافته است. جهانیان نیز اهمیت کارآفرینی که منبع خودکارفرمایی و نیز توسعه اقتصادی است را درک کرده اند. این تمایلات تحت تاثیر فرآیندهای اجتماعی سازی، شبکه سازی های اجتماعی، محیط، حمایت اطرافیان و تجربه کسب و کارهای خانوادگی می باشد. در این بین، تفاوت های عمده ای در هنجارها و ارزش های فرهنگی وجود دارد که فعالیت های کارآفرینی را در کشورهای مختلف تحت تاثیر قرار می دهند. ارزش های فرهنگی، عنصر اصلی درک کارآفرینی هستند و رفتار افراد را در یک جامعه تحت شعاع قرار می دهند. فرهنگ ملی، این رفتارها را به واسطه ارزش هایی که بخش اساسی یک جامعه هستند، تحت تاثیر قرار می دهند.

این پروپوزال نیز با تاکید بر این مفاهیم، برای پایان نامه ای تحت همین عنوان در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت آماده شده است. بخش های اصلی یک پروپوزال از جمله مدل مفهومی، جامعه آماری، روش های گردآوری و تحلیل داده ها و جنبه های نوآورانه در این محصول رعایت شده اند. مطالعه این پروپوزال می تواند الهام بخش ایده های پژوهشی جدیدی برای محققین علاقه مند به این حوزه پژوهشی بوده و ابزار مناسبی نیز برای یادگیری ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی برای دانشجویان باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]