دانلود پروپوزال مطالعه ای بر کنترل های داخلی حسابرسی در دستگاه های اجرایی

کنترل های داخلی، سازوکارها، قوانین و رویه های پیاده سازی شده توسط یک شرکت می باشند تا از یکپارچگی و انسجام اطلاعات مالی و حسابداری، اطمینان حاصل کند، مسئولیت پذیری را ترویج دهد و از تقلب جلوگیری کند. کنترلهای داخلی، علاوه بر پیروی از قوانین و مقررات و جلوگیری از سرقت دارایی ها یا ارتکاب تقلب توسط کارکنان، می توانند به بهبود اثربخشی عملکردی با بهبود صحت و بجا بودن گزارشگری مالی، کمک کنند.

کنترل های داخلی، از زمان رسوایی های حسابداری در اوایل دهه ۲۰۰۰، به یک کارکرد تجاری کلیدی برای همه شرکت های آمریکایی تبدیل شده است. پس از آن، قانون ساربانز-اوکسلی سال ۲۰۰۲ تصویب شد تا از سرمایه گذاران در برابر فعالیت های حسابداری متقلبانه، حمایت شود و صحت و قابل اطمینان بودن افشاهای شرکتی را بهبود بخشند. این امر اثر شگرفی بر حاکمیت شرکتی داشت که این با مسئول دانستن مدیران برای گزارشگری مالی و ایجاد یک رد و اثر حسابرسی، میسر شد. مدیرانی که متهم به برقراری نادرست و مدیریت نامناسب کنترل های داخلی شناخته می شوند، با جریمه های کیفری جدی مواجه می شوند.

نظر حسابرس که همراه با صورت مالی می آید، براساس حسابرسی از رویه ها و رکوردهای استفاده شده برای تولید آنها می باشد. به عنوان قسمتی از یک حسابرسی، حسابرسان فرآیندها و کنترل های داخلی یک شرکت را مورد آزمون قرار می دهند و نظر خود را در مورد اثربخشی آنها ارائه می دهند.

هیچ دو سیستم کنترل داخلی با هم مشابه نیستند، اما فلسفه های اصلی بسیاری در مورد یکپارچگی و انسجام مالی و شیوه های حسابداری، به شیوه مدیریت استاندارد تبدیل شده اند. درحالی که کنترل های داخلی ممکن است گران قیمت باشند، اما کنترل های داخلی به درستی پیاده سازی شده می توانند به هدایت صحیح عملیات ها و افزایش بازده عملکردی، علاوه بر پیشگیری از تقلب کمک کنند.

این پروپوزال برای پایان نامه ای تحت همین عنوان در مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری آماده شده است. شما دانشجوی گرامی با مطالعه این محصول می توانید علاوه بر آشنایی بیشتر با مفاهیم ارائه شده در آن و کسب ایده های جدیدتر، با ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی نیز آشنا شده و موضوع مناسبی را برای اهداف تحقیقاتی خود آماده نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]