دانلود پروپوزال نقش حاکمیت شرکتی در ارتباط میان سرمایه فکری و ارزش بازاری شرکت

این پروپوزال به بررسی یکی از شاخص ترین مفاهیم مطرح در تحقیقات حسابداری و اقتصاد یعنی حاکمیت شرکتی پرداخته است. منابع متعددی به بحث در زمینه حاکمیت شرکتی پرداخته اند که در نگارش این پروپوزال نیز به تعدادی از آنها ارجاع داده شده است. شما دانشجوی گرامی با مطالعه این محصول می توانید علاوه بر آشنایی با این مفاهیم، با ساختارهای کلی پروپوزال نویسی از جمله ارائه مدل مفهومی، جامعه آماری و جنبه های نوآورانه تحقیق نیز آشنا شده و نهایتا موضوع مشابهی را برای اهداف تحقیقاتی خود انتخاب نمایید. همانطور که ذکر شد، یکی از موضوعات مورد بحث در این پژوهش، در مورد حاکمیت شرکتی می باشد که در ادامه به شرح مختصری از آن می پردازیم.

حاکمیت شرکتی، مجموعه ای از قوانین، شیوه ها، و فرآیندهایی است که بوسیله آنها یک شرکت هدایت و کنترل می شود. اساساً حاکمیت شرکتی شامل متوازن سازی منافع ذینفعان متعدد یک شرکت، مانند سهامداران، مدیریت، مشتریان، تامین کنندگان، تامین کنندگان مالی، دولت و جامعه می باشد. از آنجایی که حاکمیت شرکتی، چارچوبی برای رسیدن به اهداف یک شرکت فراهم می کند، عملاً دربرگیرنده هر جنبه از مدیریت، از طرح های اجرایی و کنترل های درونی تا اندازه گیری عملکرد و افشای شرکتی می باشد.

حاکمیت شرکتی بخصوص به مجموعه قوانین، کنترل ها، سیاست ها و راهکارهای اجرا شده برای دیکته کردن رفتار شرکتی اشاره دارد. مشاوران نماینده و سهامداران، ذینفعان مهمی هستند که تاثیر غیرمستقیمی بر حاکمیت دارند، اما اینها نمونه هایی از خود حاکمیت نیستند. هیئت مدیره در حاکمیت نقشی محوری دارد و می تواند انشعاب های مختلفی برای ارزیابی ارزش ویژه (حق مالک) داشته باشد. تبادل و اطلاع رسانی حاکمیت شرکتی یک شرکت، یکی از مولفه های کلیدی روابط با جامعه و سرمایه گذار است. برای مثال، در سایت روابط با سرمایه گذار شرکت Apple، این شرکت رهبری و حاکمیت خود، شامل تیم اجرایی، هیئت مدیره و همچنین منشورهای کمیته اخلاقی و اسناد حاکمیت شرکت، مانند نظامنامه ها، دستورالعمل های مالکیت سهام و مقالات این شرکت در مورد مشارکت را تشریح کرده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]