دانلود پروپوزال آماده مدیریت چشم انداز مدیریت ارتباط با مشتری در تجارت الکترونیک

دانلود پروپوزال آماده مدیریت چشم انداز مدیریت ارتباط با مشتری در تجارت الکترونیک

نقش مدیریت ارتباط با مشتری در تجارت الکترونیک در مقالات علمی بسیاری مورد توجه قرار گرفته و موضوع بحث این پروپوزال نیز بوده است. در این پروپوزال که برای پایان نامه ای تحت همین عنوان آماده شده از منابع متعدد داخلی و خارجی موجود در این زمینه استفاده شده و پژوهشگر می تواند با مبنا قرار دادن آن، موضوع مشابهی را برای اهداف پژوهشی خود دنبال نماید. در قسمت روش تحقیق این پروپوزال، تشریح کلی روش ها و ابزارهای مورد استفاده و نیز یک مدل مفهومی ارائه شده و در آن یک جامعه آماری و روش نمونه گیری آنها نیز تشریح شده است. موضوعات کلیدی این پروپوزال همانطور که در بالا نیز ذکر شد، مبحث CRM و تجارت الکترونیک (E-commerce) می باشد و ما در ادامه به تشریح مختصری از مفهوم تجارت الکترونیک می پردازیم:

تجارت الکترونیک، فرآیند خرید و فروش کالاها از طریق سرویس های آنلاین یا در بستر اینترنت می باشد. تکنولوژی های مختلفی مانند تجارت موبایلی، انتقال وجه الکترونیکی، مدیریت زنجیره تامین، بازاریابی اینترنتی، پردازش تراکنش های آنلاین، تبادل داده های الکترونیکی (EDI)، سیستم های مدیریت موجودی، و سیستم های جمع آوری خودکار داده ها از جمله پایه های تجارت الکترونیکی محسوب می گردند. تجارت الکترونیک مدرن عموما از وب گسترده جهانی (یا به اختصار WWW) برای گسترش فعالیت ها استفاده می کند. سه حوزه اصلی تجارت الکترونیک عبارتند از: خرده فروشی آنلاین، بازارهای الکترونیکی و مزایده های آنلاین.

تجارت الکترونیک ممکن است یکی از موارد زیر را دنبال کند:

فروش آنلاین و مستقیم به مصرف کنندگان از طریق وب سایت با برنامه های موبایلی؛
ایجاد و یا مشارکت در بازارهای آنلاین مرتبط با فروش مصرف کننده به مصرف کننده یا بنگاه به مصرف کننده شخص ثالث می باشد؛
خرید و فروش بنگاه به بنگاه؛
جمع آوری و استفاده از داده های جمعیتی از طریق ارتباطات مبتنی بر وب و رسانه های اجتماعی؛
تبادل داده های الکترونیکی بنگاه به بنگاه (B2B)؛
بازاریابی مشتریان بالقوه از طریق ایمیل یا فکس (مثلا از طریق خبرنامه ها)؛
مشارکت در راه اندازی محصولات و خدمات جدید؛
تراکنش های مالی آنلاین برای اهداف تجاری با تبادل ارز.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۱]