مطالعه ای بر ارتباط ظرفیت های مدیریتی و برآورد سود شرکت

مطالعه یک پروپوزال خوب می تواند ابزار مناسبی برای آشنایی با ساختارهای استاندارد آن در راستای نگارش پروپوزال دانشگاهی برای دانشجویان باشد. همچنین مطالعه پروپوزال های مختلف می تواند ایده های جدیدتری را به ذهن مخاطبان القا کند. این پروپوزال نیز برای پایان نامه ای تحت همین عنوان در مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری آماده شده، و چارچوب های کلی از جمله مدل مفهومی، جامعه آماری، ابزارهای پژوهشی و جنبه های نوآورانه در آن رعایت شده اند. یکی از موضوعات مورد بحث در این مطالعه، مبحث برآورد و پیش بینی سود می باشد که در ادامه به شرح مختصری از آن می پردازیم.

برآورد سود، برآورد یک تحلیلگر برای سودهای فصلی یا سالانه آتی یک شرکت به ازای هر سهم (EPS) می باشد. برآوردهای درآمدهای آتی قطعاً مهمترین ورودی و پارامتر هنگام ارزش گذاری یک شرکت است. با قرار دادن برآوردها بر سودهای یک شرکت برای مدت زمان های خاص (فصلی، سالانه و غیره) تحلیلگران می توانند از تحلیل جریان نقدی برای تقریب ارزش عادلانه برای یک شرکت استفاده کنند که این به نوبه خود یک قیمت سهام هدف حاصل می کند.

تحلیلگران از مدل های پیش بینی، هدایت مدیریت و اطلاعات اساسی برای شرکت برای استخراج یک برآورد EPS استفاده می کنند. شرکت کنندگان بازار تاکید زیادی بر برآوردهای سود می کنند تا عملکرد یک شرکت را سنجش نمایند. برآوردهای سود ارائه شده توسط تحلیلگران اغلب با هم تجمیع می شوند تا برآوردهای اجماعی (اتفاق نظری)، ایجاد شود. این ها به عنوان یک معیار استفاده می شوند که عملکرد شرکت براساس آن ارزیابی می گردد. غافلگیری سود هنگامی رخ می دهد که یک شرکت برآورد اجتماعی را با سود بیشتر یا کمتر از انتظار، از دست می دهد. اغلب مواقع، شرکت ها سود خود را بدقت مدیریت می کنند تا اطمینان حاصل کنند که برآوردهای اجماعی یا جمعی از دست نرفته اند. پژوهش ها نشان داده اند که شرکت هایی که دائماً به برآوردهای سود خود می رسند، عملکرد بهتری در بازار دارند. بنابراین، تعدادی از شرکت ها انتظارات را با فراهم کردن راهنمایی آینده نگر، پایین نگه می دارند که این باعث می شود که برآوردهای اجتماعی نسبت به سودهای محتمل، کمتر باشند. این باعث می شود که شرکت همیشه به برآوردهای اجتماعی خود برسد. در این حالت، غافلگیری سود، کمتر غافلگیر کننده می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]