مطالعه ای بر فاکتورهای تعیین کننده موفقیت مدیریت رابطه در شرکت ها (مطالعه موردی: شرکت های تولیدی در شهر تهران)

بازاریابی عبارت است از کلیه اقداماتی که در راستای ایجاد ارتباط بین محصول (کالاها و خدمات) و مشتریان انجام می گیرد. اصطلاح بازاریابی رابطه ای در چند سال اخیر به مفهوم مشهوری در بین نظریه پردازان بازاریابی و کارشناسان دانشگاهی تبدیل شده است. مفاهیم سنتی بازاریابی عمدتا روی ترکیبات بازاریابی (یعنی: محصول، قیمت، مکان و ترویج) تمرکز داشته اند. در بازاریابی رابطه مند، تمرکز اصلی روی رابطه بین فروشنده و خریدار می باشد. موضوع مهمی که در این زمینه وجود دارد، وفاداری مشتریو ایجاد رابطه طولانی مدت با شرکت می باشد. این مفهوم برای اولین بار در راستای تشریح روابط بلند مدت در زمینه بازاریابی معرفی شد. این اصطلاح اشاره به رابطه ای دارد که مصرف کننده و سازمان، آن را دنبال می کنند. مسائل زیادی می توانند فروش یک شرکت را تحت تاثیر قرار دهند، از جمله کیفیت محصول، قیمت، نرخ ارز و میزان تقاضا، در همین راستا، بازاریابی روابط سعی می کند تا مدلی را برای بهبود فروش شرکت ایجاد نماید که در این پروپوزال نیز به بررسی تاثیرات آن روی شرکت های صنعتی تولیدی پرداخته شده است.

این پروپوزال برای پایان نامه ای تحت همین عنوان در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازاریابی آماده شده است. در قسمت بیان مساله، طبق چارچوب هایی که برای یک پروپوزال وجود دارد، به تشریح جامعی از مساله پرداخته شده و شکاف های پژوهشی موجود ارائه شده اند. در ادامه به ضرورت انجام تحقیق اشاره شده و مفاهیم نظری و عملی تحقیق در این قسمت مشخص شده اند. متغیرهای دخیل در پژوهش، بر مبنای یک مدل مفهومی، ارزیابی شده اند و داده های جمع آوری شده از جامعه آماری نیز با استفاده از یک سری ابزارهای پژوهشی مورد تحلیل قرار گرفته اند. مطالعه این پروپوزال می تواند ایده های جدیدی را در اختیار دانشجویان مدیریت بازاریابی قرار دهد تا از مفاهیم آن در زمینه های دیگر و در قالب مطالعات موردی دیگر استفاده نمایند. همچنین مهمترین اهمیت مطالعه پروپوزال های مختلف نیز در این است که دانشجو می تواند با چارچوب های استاندارد آنها آشنا شده و در پروپوزال دانشگاهی خود از آنها استفاده نماید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]