مطالعه ای بر نقش آمیزه بازاریابی سبز در افزایش تمایل مشتری به خرید (مطالعه موردی: محصولات لبنی شرکت پگاه در رشت)

مفهوم بازاریابی سبز به عنوان نتیجه ای از علاقه سازمان ها به محیط زیست، ظهور یافته است. این سازمان ها دریافته اند که بقا و تداوم آنها متکی به هماهنگی بین تمایلات و منافع مصرف کنندگان و جامعه می باشد. بازاریابی سبز شامل طیف گسترده ای از فعالیت ها مانند اصلاح محصولات، تغییر در فرآیندهای تولید، تغییر تبلیغات، و تغییر در بسته بندی می باشد.

امروزه، آگاهی مصرف کنندگان به محیط زیست در سراسر جهان افزایش یافته است. مسائل زیست محیطی مانند گرمایش جهانی و آلودگی ها به مسائلی جهانی تبدیل شده اند و موضوعاتی چون افزایش زباله های جامد غیر قابل تجزیه، و تاثیر مخرب آنها روی محیط، بازاریابان و مصرف کنندگان را بر آن داشته تا حساسیت بیشتری به لزوم محصولات و خدمات سبز داشته باشند. باور عموم بر این است که گرچه تغییر به “سبز شدن” می تواند در کوتاه مدت، پرهزینه باشد ولی ضروری و سودمند است چرا که در طولانی مدت، مقرون به صرفه خواهد بود و این هزینه در برابر هزینه های تخریب محیط زیست در آینده، قابل چشم پوشی است. یکی از موضوعاتی که در این زمینه وجود دارد، این است که پژوهش های دانشگاهی کمی در زمینه نقش محیطی بازاریابی سبز انجام گرفته است.

در همین راستا، هدف این پروپوزال نیز بررسی تاثیر استفاده از المان های آمیخته بازاریابی سبز (محصول، قیمت، توزیع و ارتقا) در افزایش تمایل مشتریان به خرید می باشد که در نوع خود، موضوع جدیدی بوده و می توان ایده های تحقیقاتی بیشتری را نیز از آن استخراج کرد. مفهوم “سبز” جزو موضوعاتی است که اخیرا توجهات زیادی را در همه حوزه های دانشگاهی به خود جلب کرده از جمله حوزه بازاریابی، منابع انسانی، حسابداری و غیره. ساختارهای کلی پروپوزال نویسی از جمله مدل مفهومی، جامعه آماری، ابزارهای جمع آوری داده ها، پرسش های تحقیق و ابزار تحلیل داده ها در این محصول رعایت شده اند. مطالعه این محصول می تواند ابزار مناسبی برای آشنایی بیشتر دانشجویان با چارچوب های کلی یک پروپوزال استاندارد باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]