طبق نظریه ذینفعان، برای شرکت ها بسیار مهم است تا فرآیندهای شامل کردن ذینفع در برقراری و بهبود مشروعیت شرکت ها برای فعالیت را داشته باشند. مشروعیت سازمانی، علاوه بر تضمین جریان نقدی سرمایه رو به داخل، کار و مشتریان لازم برای ماندگاری شرکت، همچنین قادر به کاهش بایکوت های محصول احتمالی و دیگر اقدامات مختل کننده می باشد. به این صورت، به مدیریت ارزش کمک می کند زیرا میزانی آزادی در مورد نحوه انجام و مکان انجام کسب و کار را فراهم می کند. طبق نظریه ذینفعان، افشای اطلاعات مالی، اجتماعی و زیست محیطی (یعنی، افشای پایداری شرکتی- CSD) قسمتی از گفتگوی بین یک شرکت و ذینفعانش است و اطلاعاتی در مورد فعالیت های یک شرکت ارائه می دهد که رفتارش، آموزش و اطلاعات رسانی اش را مشروع می کند و برداشت ها و انتظارات را تغییر می دهد. مقالات قبلی در این زمینه، تعیین کنندگان احتمالی افشای مالی، اجتماعی و زیست محیطی، بخصوص با تاکید بر مشخصات شرکتی (مانند اندازه، گروه بندی صنعت و عملکرد مالی) یا عوامل زمینه ای عمومی (مانند کشور مبداء، زمینه اجتماعی-سیاسی و فرهنگی) را مورد بررسی قرار داده اند. در واقع، بحث رو به گسترشی در مورد این امکان که عوامل زمینه ای داخلی و پیچیده و متنوع دیگر بر شیوه های افشا تاثیر بگذارند، وجود دارد. یک سری از پژوهشگران نیز خاطر نشان کرده اند که پژوهش های دانشگاهی نسبت به پیشرفت ها در عمل، با توجه به عوامل زمینه داخلی که ممکن است افشای شرکتی را هدایت کنند، تاخیر و عقب افتادگی دارند و انجام مطالعاتی با هدف شناسایی جنبه های ساختارهای حکومتی که می توانند بر شیوه های گزارشگری تاثیر بگذارند، را ملزم کرده اند. این پروپوزال نیز به بررسی این مفهوم پرداخته و برای پایان نامه ای تحت همین عنوان در مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری آماده شده است. ساختارهای کلی پروپوزال نویسی از جمله مدل مفهومی، جامعه آماری و جنبه های نوآورانه در این اثر رعایت شده اند. مطالعه این محصول می تواند راهگشای ایده های جدیدی برای پژوهشگران علاقه مند به مطالعه در این زمینه باشد. شما دانشجوی گرامی نیز می توانید با مطالعه این محصول، با ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی آشنا شده و پروپوزال مناسبی را برای اهداف دانشگاهی خود آماده نمایید.

طبق نظریه ذینفعان، برای شرکت ها بسیار مهم است تا فرآیندهای شامل کردن ذینفع در برقراری و بهبود مشروعیت شرکت ها برای فعالیت را داشته باشند. مشروعیت سازمانی، علاوه بر تضمین جریان نقدی سرمایه رو به داخل، کار و مشتریان لازم برای ماندگاری شرکت، همچنین قادر به کاهش بایکوت های محصول احتمالی و دیگر اقدامات مختل کننده می باشد. به این صورت، به مدیریت ارزش کمک می کند زیرا میزانی آزادی در مورد نحوه انجام و مکان انجام کسب و کار را فراهم می کند. طبق نظریه ذینفعان، افشای اطلاعات مالی، اجتماعی و زیست محیطی (یعنی، افشای پایداری شرکتی- CSD) قسمتی از گفتگوی بین یک شرکت و ذینفعانش است و اطلاعاتی در مورد فعالیت های یک شرکت ارائه می دهد که رفتارش، آموزش و اطلاعات رسانی اش را مشروع می کند و برداشت ها و انتظارات را تغییر می دهد. مقالات قبلی در این زمینه، تعیین کنندگان احتمالی افشای مالی، اجتماعی و زیست محیطی، بخصوص با تاکید بر مشخصات شرکتی (مانند اندازه، گروه بندی صنعت و عملکرد مالی) یا عوامل زمینه ای عمومی (مانند کشور مبداء، زمینه اجتماعی-سیاسی و فرهنگی) را مورد بررسی قرار داده اند. در واقع، بحث رو به گسترشی در مورد این امکان که عوامل زمینه ای داخلی و پیچیده و متنوع دیگر بر شیوه های افشا تاثیر بگذارند، وجود دارد. یک سری از پژوهشگران نیز خاطر نشان کرده اند که پژوهش های دانشگاهی نسبت به پیشرفت ها در عمل، با توجه به عوامل زمینه داخلی که ممکن است افشای شرکتی را هدایت کنند، تاخیر و عقب افتادگی دارند و انجام مطالعاتی با هدف شناسایی جنبه های ساختارهای حکومتی که می توانند بر شیوه های گزارشگری تاثیر بگذارند، را ملزم کرده اند.

این پروپوزال نیز به بررسی این مفهوم پرداخته و برای پایان نامه ای تحت همین عنوان در مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری آماده شده است. ساختارهای کلی پروپوزال نویسی از جمله مدل مفهومی، جامعه آماری و جنبه های نوآورانه در این اثر رعایت شده اند. مطالعه این محصول می تواند راهگشای ایده های جدیدی برای پژوهشگران علاقه مند به مطالعه در این زمینه باشد. شما دانشجوی گرامی نیز می توانید با مطالعه این محصول، با ساختارهای استاندارد پروپوزال نویسی آشنا شده و پروپوزال مناسبی را برای اهداف دانشگاهی خود آماده نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]