مطالعه ای بر چالش های اجرای حسابرسی کامپیوتری در سازمان ها (مطالعه موردی: شهرداری تهران)

حسابرسی کامپیوتری ابزاری است که کسب و کارها را از نظر پردازش داده ها تسهیل می بخشد و در عین حال اهمیت ویژه ای به تعدادی از عملیات های هدفمند می دهد. این ابزار، داده ها را بوسیله برنامه نویسان یا حسابداران و تحلیل گران، ادغام یا مرور می کند و داده ها را به صورت خلاصه، استخراج می کنند. این ابزارهای حسابرسی کامپیوتری، در زمان، هزینه و زحمت صرفه جویی می کند. همچنین این ابزارهای حسابرسی به منظور نظارت بر تک تک فعالیت ها در نظر گرفته می شود و آن ابزار به نحو خودکار داده ها را از یک کامپیوتر متصل به شبکه که توسط کارمند دیگری که معمولاً حسابداران و تحلیلگران هستند، استخراج می کند. فرم استخراج شده و خلاصه داده ها که بوسیله ابزارهای حسابرسی کامپیوتری تولید می شوند به مدیریت در تصمیم گیری کمک می کنند و همچنین رموز تجاری را در لفافه حفظ می کنند.

قانون بسیاری از شرکت ها بر حمایت و حفاظت از دارایی های تجاری و ایجاد یک پیوند قوی میان همه موارد تاکید می کند. آنها باعث بوجود آمدن تعدادی قوانین یا سیاست ها می شوند که محیط داخلی شرکت را قوی می سازند. چنین ابزاری قطعاً از دارایی ها حفاظت می کند و نظارت کامل بر کاربرانش فراهم می سازد. ابزارهای حسابرسی کامپیوتری همچنین کار اندازه گیری ایمنی را برای شرکت انجام می دهد. این ابزار، از داده های ذخیره شده در کامپیوتر حسابرسان یا حسابداران، بک آپ (پشتیبانی) می گیرد. حافظه کامپیوتر، یک حافظه فرار در نظر گرفته می شود و هر نوع ویروس می تواند بطور جدی به داده های شرکت بدست آمده بعد از سالها کار سخت، آسیب بزند. ابزارهای حسابرسی کامپیوتری به صورت خودکار داده ها را از کامپیوترهای سرور متصل شده گردآوری می کند و یک پشتیبانی یا بک آپ از آن به صورت هفتگی یا روزانه ایجاد می کند، در اینجا کاربر اولویت را مشخص می کند. حتی این ابزارها، فتوکپی از اسناد را ایجاد می کند. استفاده از این ابزارهای حسابرسی کامپیوتری بسیار مهم شده است، زیرا ابزارهای واقعاً صرفه جو در هزینه و بسیار قابل اطمینان می باشند.

این پروپوزال نیز به این مبحث در زمینه حسابرسی پرداخته و برای پایان نامه ای تحت همین عنوان در مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری آماده شده و همچنین تمامی ساختارهای استاندارد و مورد تایید پروپوزال نویسی در آن رعایت شده اند. مطالعه این پروپوزال می تواند زمینه ساز ایده های جدیدی برای محققین بوده و همچنین دانشجویان نیز با مطالعه آن می توانند با ساختارهای پروپوزال نویسی و نیز مفاهیم ارائه شده در آن آشنا شده و پروپوزال مناسبی را برای اهداف دانشگاهی خود آماده نمایند:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]