پروپوزال آماده حسابداری ارتباط شاخص های شفافیت سود حسابداری با ریسک نقدشوندگی سهام

عنوان فارسی :

مطالعه ای بر ارتباط شاخص های شفافیت سود حسابداری با ریسک نقدشوندگی سهام (مطالعه موردی: بورس تهران)

عنوان انگلیسی :

A Study on the Relationship between Accounting Earning Transparency Indicators and Stock Liquidity Risk (Case Study: Tehran Stock Exchange)

رشته مرتبط :   حسابداری
درسهای مرتبط : روش تحقیق و نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد برای پایان نامه
اصول نگارش : رعایت شده و بر طبق استانداردهای وزارت علوم تهیه شده است سال تهیه : ۱۴۰۱
فرمت تهیه : ورد (قابل ویرایش) و پی دی اف (pdf) کیفیت نگارش : طلایی
پاورپوینت این پروپوزال را چگونه میتوانم تهیه کنم؟ سفارش پاورپوینت این پروپوزال
قیمت دانلود :
۶۸,۰۰۰ تومان
فهرست مطالب

۱. بیان مساله ۲. اهمیت و ضرورت تحقیق ۳. پیشینه تحقیق ۴. اهداف تحقیق ۵. فرضیه های تحقیق ۶. مدل تحقیق ۷. سوالات تحقیق ۸. تعریف واژگان و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی) ۹. بیان جنبه نوآوری تحقیق ۱۰. روش تحقیق ۱۱. منابع فارسی و انگلیسی

شرح موضوع

این پروپوزال دارای یک مقاله بیس نیز می باشد که در انتهای همین صفحه می توانید به طور رایگان، اقدام به مشاهده و دریافت آن نمایید.

بخاطر بحران مالی جهانی و رسوایی های شرکتی، بنگاه ها و شرکت ها در حال بهبود سطح اطلاعات برای ذینفعان می باشند. اما، سطح اطلاعاتی که قانوناً لازم نیست و قابل افشا هستند، در کشورها و شرکت های مختلف، فرق می کنند. الزامات قانونی همیشه تقاضای ذینفع را برآورده نمی کنند و نیاز زیادی به اطلاعات بیشتر هست. علاوه بر آن، مشهود بنظر می رسد که شفافیت مالی کیفیت بالا، عدم تقارن اطلاعات را کاهش می دهد، شفافیت کلی را افزایش می دهد و با پیامدهای مثبت بازار سرمایه مانند هزینه دارایی ویژه و سرمایه بدهی کمتر، ارتباط دارد.

یکی از مهمترین داده های مالی گزارش شده توسط هر شرکت، سود شرکت است. در حقیقت، سرمایه گذاران و بسیاری از کاربران مالی دیگر، سود حسابداری را به عنوان یک منبع داده مهم مدنظر قرار می دهند، زیرا به آنها در تخمین عملکرد واقعی شرکت و تصمیم گیری در مورد مبنای آن، کمک می کند. از آنجایی که سود حسابداری، ابزاری در دست مدیریت است، این احتمال وجود دارد که در تعدادی از موارد، حسابداری یک تصویر دقیق از عملکرد شرکت نشان ندهد و به لطف استفاده از قضاوت ها و تخمین های مرتبط، نیاز به فراهم کردن داده های تکمیلی برای بهبود بازده داده ها دارد. گردش نقدی و اقلام تعهدی می توانند برای کاربران داده های تکمیلی از نظر عملکرد اقتصادی و سود حسابداری و بازده سهام، فراهم کنند. با ملاحظه اهمیت سرمایه گذاران در بازارهای سهام، مهمترین ابزار برای فراهم کردن امکانات متضاد برای جذب حضور سرمایه گذاران، درک حساسیت سود و همچنین استفاده از ابزارهای اقتصادی، ممکن می شود. علیرغم وجود محدودیت های مختلف از نظر پیاده سازی ابزار اقتصادی، مشاهده می کنیم که این ابزارها بیش از پیش توسط سرمایه گذاران در بازار بورس، بکار گرفته می شوند.

نقش نقدینگی در فرآیند قیمت گذاری دارایی ها مهم است، زیرا سرمایه گذاران این مسئله را مدنظر قرار می دهند اگر در نظر دارند دارایی های خود را صرفنظر از وجود بازار معقول برای آنها، بفروشند. شواهد تجربی نشان می دهند که عوامل نقدینگی می توانند نقش مهمی در تصمیم گیری ایفا کنند. اما، براساس چندین مطالعه انجام شده در این زمینه، رویکرد قابل قبولی در میان محققان وجود ندارد. نقدینگی بازار، توانایی معامله سریع حجم زیادی از سهام بدون تاثیر گذاری بر قیمت فعلی و هزینه معامله کم، را نشان می دهد.

این پروپوزال نیز با مبنا قرار دادن موضوع فوق، برای دوره کارشناسی ارشد رشته حسابداری آماده شده و ساختارهای کلی پروپوزال نویسی نیز در آن رعایت شده است. شما دانشجوی گرامی با مطالعه این فایل می تواند آشنایی بیشتری با این ساختارها پیدا کرده و نیز با توجه به جامع بودن این موضوع، ایده های پژوهشی جدیدی را نیز برای اهداف دانشگاهی خود استخراج نمایید.

این پروپوزال در محیط ورد (WORD) انجام شده و در ادامه نیز بخشی از آن و نیز فایل مقاله بیس قرار داده شده است:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

پاسخ بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.